Neler Yeni

Succesrate mantik sistemi

ELFDaily 

Bilgili
Yönetici
Katılım
15 Ara 2015
Mesajlar
1,778
Beğeniler
227
Puanları
131
Yaş
22
Konum
Bursa
Web sitesi
elfdaily.com
#1

Öncelikle resistance değerleri byte yani (max . 255) değerini alıyor,
bunu zaten hepimiz biliyoruz.



Demiş karaeski arkadaşımız, bunu mantıksal sisteme dökücek olursak, imkansız gibi bir şey oluyor her kullanıcının resistance değerleri mantıksal olarak aynı olmasının mümkünatı yok herkesin farklı olur, bu sebeple bu biçimde yüzdelik bir değerle kıyaslayamayız bunu, yapılması gereken öncelikle max,minumum alabileceği değerleri öğrenmek ve kıyaslamak sourceye baktığınızda dosyalarda tahminimce succesrate değerleri arasındakı farkı algılama algoritmasını çözmemiz gerekiyor ilk önce sonrasında, gerekli fonksiyonları düzenleyebiliriz.

Bu algoritmayı çözmek için succesrate değerleri skillerin kaçarlık birimlerle oluştuğunu, ve oluşan birimlerin oyuna kaç değerle kaç olarak yansıdığına bakılması gerek, sonrasında bunun üzerinden paket değerlerinde değişim gerekebilir yaptığım kontroller sırasında şöyle bir sonuca vardım, her versionda succesrate değerleri değişiyor bunun sebebi ise tahminimce aldığı byte değerleri buna tam emin değilim detaylı testler yapamadım tabi ama, bunlar sadece mantık üzerine kurulan bir sistem olacak, sonrasında öğrenildiğinde değerler bunlara göre yüksetlme alçatmalar yapılarak yüzde kaçlık birimlerle oyuna yansıdığı ölçülmelidir.Birinci adımı budur.


Şimdi bir rogue karakterin 138 glacier resistance'ı olduğunu var sayalım.

255 - 138 = 117 bu kullanıcının kitlenme oranının ondalık hali. Şimdi yüzdelik birime çevirelim.

117 / 2,55 = 45,88 yani bu kullanıcı %54,12'lik kitlenmeme ve %45,88'lik bir kitlenme oranına sahip.



Bu şekilde açıklamış karaeski arkadaşımız sonrasında, burdaki mantıkla oyuna kaç yüzdelikle yansıdığını öğrenebilir bu mantığın %50 gibi net bir rakama tamamlayarak bu mantığın doğru yada yalnış olduğu öğrenilebilir eğer doğru ise bu mantık bu sistem üzerinden düşürelebilir, yükseltilebilir bir hale gelecektir.


Şimdi her skill'in kitleme oranı aynı değil. Bildiğim kadarı ile (yanlış ise düzeltin) glacier ve lightining skillerinde
kitleme oranları var. Örneğin %20 oranı olan bir skill ise ;

45,88 + 20 = 65,88'lik bir kitlenme oranına sahip olur bir asas. Şimdi uskoyu düşündüğümüzde bu gerçekten mantıklı bir oran, çünkü asaslar ve mageler diğer joblara göre daha az resiste ve daha çok kitlenme oranına sahiplerdir.

Hesap bu açıdan doğru geliyor bana, dosyaları yarın kurayım uygulamasına da geçicem.




Diyerek cümlelerini tamamlamış bunlarıda onaylamak için şöyle bir şey yapmalıyız öncelikle, burda tekrar aynı şeylerden bahsediyor aslında fakat şöyle bir şey yapıp uskoda bir karakter oluşturup oranlara bakarak kaç kerede 1 skill tuttuğunu 5 6 test sonrasında tamamlayabiliriz, örneğin 1 inci vuruşta tutmadı 2 inci vuruşta tutmadı 3 üncü vuruşta tutmadı 4 üncü vuruşta tuttu skill, bu demek oluyorki "29,25%" oranlık bir tutma oranı oluyor bunu nasıl hesapladığımıza gelirsek şöyle söyliyeyim size, "255 max değer alıyorsa - 138 ressistancesi varsa oyuncunun / 4 kere tuttuysa = 29,25% oranında başarı olanağı bulunmaktadır."
 
Son düzenleme:

lulianyi

Çaylak
Kullanıcı
Katılım
30 Ara 2015
Mesajlar
47
Beğeniler
0
Puanları
11
#2

thank you
 

mshvsf

Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2016
Mesajlar
12
Beğeniler
0
Puanları
1
#3

teşekkürler kardeşim
 

snnspc

Kullanıcı
Katılım
15 Mar 2016
Mesajlar
5
Beğeniler
0
Puanları
1
#6

teşekkürler
 

ekolaman

Çaylak
Kullanıcı
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
43
Beğeniler
0
Puanları
11
#7

teşekkürler
 

AjanH

Kullanıcı
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
19
Beğeniler
0
Puanları
1
#8

22222222222222
 

symbol54

Çaylak
Kullanıcı
Katılım
26 Haz 2016
Mesajlar
101
Beğeniler
1
Puanları
36
#9

teşekkürler [h=2]Succesrate mantik sistemi[/h]
 

TERROR

Çaylak
Kullanıcı
Katılım
5 Ocak 2016
Mesajlar
40
Beğeniler
0
Puanları
11
#12

thnxxxxxxxxxxxxxxx
 

byxox

Çaylak
Kullanıcı
Katılım
19 Haz 2017
Mesajlar
43
Beğeniler
0
Puanları
11
#13

tesekkurler
 

beyaz_01

Kullanıcı
Katılım
22 Eki 2016
Mesajlar
20
Beğeniler
0
Puanları
1
#14

teşekkurler
 

cngzclk

Çaylak
Kullanıcı
Katılım
5 Kas 2018
Mesajlar
42
Beğeniler
0
Puanları
11
Yaş
29
Konum
afyon
#18

tesekkurler
 

Üst